Netwerkbedrijf

Ergens in een nederlandse stad valt de openbare verlichting uit. In veel gevallen heeft het netwerkbedrijf minstens 10 dagen nodig om de storing te verhelpen. Dat kan sneller.

De klantvraag

Stel je voor de openbare verlichting van een stad valt uit. Dat is niet alleen lastig en onveilig, het is ook zichtbaar voor iedereen. Geen goed visitekaartje dus. Zaak om storingen zo snel en goed mogelijk op te lossen. De doorlooptijden bij het netwerkbedrijf waren echter veel te lang. Slechts 20% van de problemen werd binnen 10 dagen opgelost.

Opdracht aan House of Performance:

Verbeter de snelheid waarmee storingen in de openbare verlichting van een nederlandse stad worden opgelost.

De tijd om een storing te verhelpen verkorten is geen sinecure, omdat een storingsmelding langs meerdere afdelingen gaat. Daarom hebben wij allereerst de hele keten betrokken bij dit project. Ons doel was om alle betrokkenen in beweging te krijgen.

1. Heldere analyse van proces en besturing
2. Pijnpunten gedrag en leiderschap in kaart gebracht
3. Succesfactoren en leerpunten van andere regio’s geïntegreerd
4. Ketenbreed de focus gelegd op wachttijd en niet op bewerkingstijd

Niet alleen veranderingen in proces en besturing hebben bijgedragen aan het succes. Vooral workshops met alle betrokken teams en leidinggevenden zorgen nu voor een kortere leadtime.

bank aanpak afbeelding

alliander grafiek

Resultaten

138da80

De adviseurs van House of Performance doen hun werk gepassioneerd en bevlogen. Met scherpte, expertise en een eigen manier van mensen in beweging brengen. Dat in combinatie met hun open en eerlijke houding maakt hen toegankelijk en een prettige sparringpartner. Conclusie: waardevolle en noodzakelijke bijdrage op hard resultaat, overdragen van kennis en vaardigheden aan de lijnorganisatie en echte feedback geven en willen ontvangen. De ingrediënten voor een succesvolle samenwerking…
Gedelegeerd opdrachtgever, Teamleider Regio Support Team Noordoost