Een bank

Hoe een bank in een jaar de grootste werd in een nichemarkt. Een bedrijf in het bankwezen heeft de ambitie om marktleider te worden in een nichemarkt. Dat betekent een drastische vergroting van haar acquisitiekracht en een omgeving van blijven verbeteren. AQUISITIEKRACHT A LA CARTE

De klantvraag

Een bank wil marktleider worden in het klantsegment 25 duizend tot 1 miljoen vrij belegbaar vermogen. Het huidige acquisitieniveau zal moeten groeien van 20 klanten naar 180 klanten per dag.

Vraag aan House of Performance:

Ontwikkel samen met regionale grootstedelijke banken en de staf een acquisitieprogramma (7 weken), waarbij een versnelling wordt gerealiseerd in de acquisitie. Optimaliseer de acquisitiewerkwijze voor de lange termijn.

Een gezamenlijk team (Lijn, Staf en HofP) om analyse- en verbetermethodes te ontwikkelen
Verzamelen van best practises om aan te sluiten bij reeds bestaande methodes

En verder

Ontwikkelen en toetsen van geïntegreerde methode door gebruikers
Opleiden van interne consultants om de methode uit te rollen
Meten en delen van resultaten om van te leren
Inrichten methode om door te blijven ontwikkelen

bank aanpak afbeelding

een bank grafiek

Resultaten

“De ambitie van het Private Banking team is om marktleider te blijven in het segment 25 duizend tot 1 miljoen vrij belegbaar vermogen….” Bron: Wervingstekst van bank enkele jaren later.

Vooral de flexibiliteit in de aanpak en de nadruk op verbeteren en niet op de diagnose . Dat is fijn en verfrissend.