Maakindustrie

Bij een machinefabrikant in de agrarische sector staat de klanttevredenheid onder druk door bijvoorbeeld te late en/of verkeerde leveringen. Zij wil haar klantgerichtheid verder verbeteren om daarmee de concurrentiepositie te verstevigen.

De klantvraag

Klanten van een machinefabrikant krijgen bestellingen te vaak te laat of verkeerd geleverd. Het gevolg: ontevreden klanten. En in sommige gevallen zelfs vertrekkende klanten. Het is belangrijk dat de fabrikant er voor gaat zorgen dat zij excellente service gaat bieden.

De vraag aan House of Performance:

Breng de huidige klantprestaties in beeld, in combinatie met de verbeterpotentie om daarna te ondersteunen bij het realiseren van de verbeteringen.

Op de werkvloer zijn, observeren en luisteren.

Vervolgens...

  • Dagelijkse sturing aangepast op aandachtspunten in de operatie.
  • De oorzaken van klantontevredenheid zijn in kaart gebracht.
  • De Lean Methodiek ‘5S’ is uitgevoerd om verkeerd picken, verkeerd verpakken en ‘out of stock’-situaties te voorkomen
  • Er zijn tijdelijke kwaliteitscontroles ingebouwd in combinatie met ‘on the spot interventies’ met medewerkers en management.

maakindustrie aanpak foto

maakindustrie nieuwe grafiek

Resultaten

EXCELLENT SERVICE, HAPPY CUSTOMERS
Van 60% naar 98% correcte leveringen

Het bedrijf is extreem snel gegroeid gedurende de afgelopen paar jaren. De excellente service naar klanten is zeker gesteld, zodat we in staat zijn de groei door te zetten. Graham, Lid van de stuurgroep