Cases

Opdrachtgevers van House of Performance hebben iets gemeen: ze willen prestaties radicaal verbeteren. Het is onze passie om ze daarbij te helpen. Dat deden wij al bij veel grote zakelijke dienstverleners. Hieronder een greep uit onze projecten

Wij hebben onderstaande content al gefilterd op basis van uw persoonlijk ambitie profiel. U kunt tags aan- of uitzetten door erop te klikken.

Lean implementeren op duurzame wijze bij AEB

Voor een schone samenleving nu en in de toekomst lost AEB blijvend afvalvraagstukken op. Daarom willen zij hun eigen processen verbeteren en de kosten verlagen door Lean te implementeren op duurzame wijze.

Lees verder

Stichting de Nieuwe Kans: Effectiever samenwerken

DNK is een ‘verandertraject’. Het doel is dat de deelnemers aan DNK zo veranderen, dat het ze lukt om een stabiele plek in de samenleving te veroveren.

Lees verder

Pensioenuitvoerder wil samenwerking verbeteren

Een pensioenuitvoerder wil de juiste dingen goed doen door de samenwerking te verbeteren en de compliance functie te implementeren.

Lees verder

Bovemij: van strategie naar executie

Bovemij helpt ondernemers in de mobiliteitsbranche succesvol ondernemen door het netwerk van mobiliteitsbedrijven en haar klanten (digitaal) te verbinden. Zij biedenalles onder één dak: verzekeringen, financieringen, rechtshulp en data.

Lees verder

Binthout: Heldere visie met direct toepasbare initiatieven

Binthout redt Nederlandse bomen van de versnipperaar en maakt prachtige designproducten van het hout. Handgemaakt en geproduceerd in Nederland, omdat iedereen een kans verdient op de arbeidsmarkt. Binthout is een groeiend bedrijf dat haar koers voor de toekomst wil bestendigen.

Lees verder

Cultuur van ethisch presteren realiseren

Presteren vraagt in deze tijd niet alleen om het behalen van targets, maar ook over de vraag op welke manier je de targets wilt halen. Harde doelen dienen getoetst worden aan de kernwaarden en de missie van een bedrijf.

Lees verder

Agile werken bij Ymere

Ymere is een woningbouwcorporatie uit de Randstand is begonnen met een Agile werkwijze. Een aantal jaar geleden is de agile werkwijze binnen de organisatie geïntroduceerd, waardoor zij flexibeler, wendbaarder en met name meer klantgericht zijn gaan werken. Eén van de afdelingen binnen de organisatie is niet meegenomen in deze verandering, waardoor het verbeterproces stagneert. Tijd voor een andere aanpak.

Lees verder

Sales excellence realiseren bij Zeelandia

Hoe zorg je als multinational dat er, met internationale spreiding, meer synergie ontstaat tussen landen en medewerkers in hun sales- en marketing -aanpak?

Lees verder

Process mining in een energiebedrijf

Data-gedreven processen verbeteren? Process mining laat alle manieren zien waarop klantvragen door je organisatie vloeien. En waar het stokt.

Lees verder

Strategie executie bij Stichting Prisma

Prisma helpt Amsterdammers met een verstandelijke beperking om mee te doen in de samenleving. Mooi werk, waarvan het effect echter lastig meetbaar is. Hoe ontdek je dan of je de juiste dingen doet? Het AVRI-model helpt om een antwoord te vinden op deze vraag. Met als resultaat dat de vrijwilligersorganisatie groeit in professionaliteit en zelfvertrouwen. En in impact.

Lees verder

Prestaties verbeteren met de Performance Cup

Continu prestaties verbeteren, verandertrajecten, zelfsturende teams ontwikkelen, het is soms trekken en sleuren. Dat kan gemakkelijker én leuker. De Performance Cup laat overtuigende resultaten zien.

Lees verder

Teameffectiviteit vergroten bij zorginstelling ’s Heeren Loo

Hoe een zorginstelling het voor elkaar krijgt om de teameffectiviteit van het Bedrijfsbureau aanzienlijk te verbeteren? Door gebruik te maken van de Team Fit Check.

Lees verder

Performance verbeteren in de maakindustrie

Bij een machinefabrikant in de agrarische sector staat de klanttevredenheid onder druk door bijvoorbeeld te late en/of verkeerde leveringen. Zij wil haar klantgerichtheid verder verbeteren om daarmee de concurrentiepositie te verstevigen.

Lees verder

Sales excellence realiseren bij een bank

Hoe een bank in een jaar de grootste werd in een nichemarkt. Een bedrijf in het bankwezen heeft de ambitie om marktleider te worden in een nichemarkt. Dat betekent een drastische vergroting van haar acquisitiekracht en een omgeving van blijven verbeteren. AQUISITIEKRACHT A LA CARTE

Lees verder

Duurzaam veranderen bij de Douane

Van visie naar resultaat. Van achteraf verantwoorden naar vooraf sturen.

Lees verder

Klantgerichter werken bij Aegon

Klanten sneller helpen. Dat bereik je niet alleen door efficiënter (samen) te werken, maar vooral door een cultuur neer te zetten waarbij ingezet is op continu verbeteren.

Lees verder

Netbeheerder wordt een lerende organisatie

Onder de naam ‘De Expeditie’ zijn initiatieven gestart om de prestaties op de werkvloer radicaal te verbeteren. House of Performance zorgde ervoor dat de ‘De Expeditie’ ook daadwerkelijk land in zicht kreeg.

Lees verder

De productiviteit verbeteren bij een Netbeheerder

Aan het einde van het jaar ontvangt u weer uw jaarnota gas en elektra. Circa 17 % van uw totaal factuur zijn netbeheer kosten. Kan dat niet omlaag? De productiviteit van de Netbeheerder is radicaal verbeterd. Gevolg: Netbeheerder verbetert haar ‘concurrentiepositie’.

Lees verder

Procesoptimalisatie bij NedTrain

Monteurs grijpen vaak mis als een trein gerepareerd moet worden. Dat is niet alleen heel irritant voor de monteurs, het kost ook geld. Tijd om met een nieuwe blik naar het proces te kijken.

Lees verder

Financiële dienstverlener wordt een lerende organisatie

Je gelooft dat je, om de concurrentie voor te blijven, continu moet verbeteren. Maar ja, hoe realiseer je een cultuur waarbinnen innoveren op ieder niveau als vanzelfsprekend gebeurt?

Lees verder

Lean filosofie toepassen bij de Goudse Verzekeringen

De Goudse Verzekeringen biedt moeilijke tijden het hoofd door op een slimme manier de klantbediening (+22%) en productiviteit (+23%) op de werkvloer radicaal te verbeteren.

Lees verder

Slimmer en effectiever werken bij de Belastingdienst

Hoge werkvoorraden en vervuilde bestanden op de administratieve afdelingen belemmeren de belastingdienst slim en effectief te werken. Ambitie: minder tijd voor administratieve taken, meer tijd voor controle.

Lees verder

Klantgerichter werken bij een bank

De effectiviteit en efficiëncy op de werkvloer van de verkooporganisatie radicaal verbeteren. Deze uitdaging ging House of Performance samen met de bank aan.

Lees verder

Doorlooptijden verkorten bij een Netwerkbedrijf

Ergens in een nederlandse stad valt de openbare verlichting uit. In veel gevallen heeft het netwerkbedrijf minstens 10 dagen nodig om de storing te verhelpen. Dat kan sneller.

Lees verder

Gamification bij Bruna

Het retaillandschap is in de afgelopen jaren radicaal veranderd. Hoe krijg je individuele ondernemers van een franchiseformule zo ver dat zij zich open en proactief opstellen ten aanzien van benodigde prestatieverbeteringen op de eigen winkelvloer?

Lees verder

Productiviteit verbeteren bij Bodemdesk-Liander

De bodemdesk kent een hoge voorraad aanvragen voor bodemverslagen en lange doorlooptijden. Hoe kregen zij inzicht in de oorzaak?

Lees verder

Menzis

De doorlooptijd om zorgaanbieders uit te betalen is verkort met 80%. Geen verrassing dat ook de medewerkerstevredenheid drastisch is gestegen.

Lees verder
Geen items beschikbaar.