Opdrachtgevers van House of Performance hebben iets gemeen: ze willen prestaties radicaal verbeteren. Het is onze passie om ze daarbij te helpen. Dat deden wij al bij veel grote zakelijke dienstverleners. Hieronder een greep uit onze projecten
Pon is een wereldwijde speler actief op het gebied van mobiliteitsproducten, -diensten en -oplossingen en biedt ook honderden industriële oplossingen. Bij onderdeel Pon Equipment & Pon Power (PEPP), werd al langere tijd gesproken over de kansen en mogelijkheden van digitalisering.
Lees verderHet CBS levert als hét statistische bureau van Nederland betrouwbare statistische informatie en data inzicht in maatschappelijke vraagstukken. Daarmee voedt het CBS het maatschappelijk debat, de beleidsontwikkeling en de besluitvorming en draagt zo bij aan welvaart, welzijn en democratie.
Lees verderYmere is gedreven door haar missie meer mensen met een bescheiden inkomen een goed thuis te geven in de metropoolregio Amsterdam en heeft als doel een efficiënte en resultaatgerichte organisatie te worden.
Lees verderProRail is verantwoordelijk voor het spoorwegnet van Nederland. Samen met vervoerders zetten zij zich 24/7 in om reizigers en goederen veilig en op tijd op hun bestemming te laten komen. De afdeling HR van Prorail wilde een Agile transformatie realiseren.
Lees verderNew Skool Media (NSM) is uitgever van 20 special interest mediamerken en telt naast de redacties van deze merken een aantal ondersteunende afdelingen. Met zicht op het einde van de beperkende COVID-19 maatregelen en de herinrichting van het kantoor, wilde NSM kaders schetsen voor een situatie waarin op een hybride manier wordt samengewerkt.
Lees verderMenzis heeft de missie om, door kwalitatief goede en betaalbare zorg te verzekeren, de leefkracht van ieder mens te versterken. Klant & Operations (K&O) voert alle operationele verzekeringsprocessen uit, onderhoudt klantcontact en is met 600 medewerkers het grootste cluster binnen Menzis.
Lees verderAPG kwam tot de conclusie dat de hele organisatie veel, lang en ineffectief overlegt, met trage besluitvorming en een lage slagvaardigheid als gevolg.
Lees verderNa een lange periode van stabiliteit, staat Enexis onder druk om haar productiviteit te vergroten en kosten te verlagen om de energietransitie versneld te realiseren.
Lees verderEen Nederlands waterbedrijf bevindt zich in een snel veranderende omgeving. De afdeling Asset Management ervaarde een te laag adaptief vermogen om op de genoemde veranderingen in te spelen, door de manier waarop deze was georganiseerd.
Lees verderDe Afdelingen Merken & Content en Marketing werken in elf brandteams samen om eigen, winstgevende beurzen te organiseren. De ambitie van de Jaarbeurs is om de omzet/winstgevendheid met 25% te laten groeien.
Lees verderEen financiële dienstverlener heeft haar klantbedieningsmodel veranderd. Dit heeft vooral positieve impact op klanten en de centrale en regionale organisatie gehad. Maar deze transitie heeft ook geleid tot een uitdaging rondom de bereikbaarheid van de bank voor haar klanten. Het precieze probleem en de grootte ervan zijn niet volledig helder, waardoor sentiment de boventoon voert.
Lees verderHet Competence Center Infradata van ProRail wil Agile werken verder professionaliseren. Dit om haar resultaten ten aanzien van de effectiviteit te verbeteren en een hogere klant- en medewerkerstevredenheid te realiseren.
Lees verderBesluiten bij deze financiële dienstverlener worden nu nog vaak genomen op basis van buikgevoel en te weinig harde feiten en cijfers. Om de kwaliteit van de besluitvorming te verbeteren is het nodig dat de organisatie meer en beter datagedreven gaat werken.
Lees verder
AQUON wilde haar medewerkerstevredenheid, klanttevredenheid en efficiency verbeteren. Daarom startte zij het @[email protected] programma. Een programma waarbij op basis van de Lean filosofie de processen continu worden verbeterd.
Lees verderDe gemeente Den Haag vindt het belangrijk de stad goed schoon te houden. Ten eerste omdat zij een unieke stad aan zee mooi en aantrekkelijk willen houden. Maar ook omdat het een positieve invloed heeft op de tevredenheid van de 540.000 inwoners en 35 miljoen jaarlijkse bezoekers. De gemeente Den Haag wil de tevredenheid van zowel medewerkers in de Keten van Schoon als de inwoners van den Haag verder verhogen.
Lees verderMicrosoft Office 365 heeft een stijgend marktaandeel en is veruit de populairste aanbieder van zakelijke software ‘in the cloud’. Niet zo vreemd, want met een pakket van meer dan 20 applicaties, zijn de mogelijkheden om effectief, efficiënt en veilig samen te werken eindeloos. Helaas blijkt in de praktijk dat de volle potentie van alle mogelijkheden die Office 365 biedt, niet wordt benut.
Lees verderEr is besloten om de contact center-activiteiten van een financiële dienstverlener centraal aan te gaan sturen. Deze ontwikkeling heeft als doel om het klantcontact, met behoud van kwalitatief hoogwaardige dienstverlening, efficiënter te kunnen uitvoeren.
Lees verderDe Gemeente Amsterdam kent een periode van forse verandering. Het beroep op Werk, Participatie en Inkomen (WPI) neemt toe, budgetten staan onder druk en de manier van werken moet meebewegen. De gemeente wil door het ontwikkelen van vakmanschap meer maatwerk aan klanten leveren.
Lees verderDe Koninklijke Bibliotheek heeft de ambitie om mens en technologie samen te brengen en om als publieke instelling relevant te zijn en blijven. Dit vraagt om veranderingen in de organisatie. Eén daarvan richt zich op de performance van managementteams.
Lees verderProRail is verantwoordelijk voor het spoorwegnet van Nederland. Samen met vervoerders zetten zij zich 24/7 in om reizigers en goederen veilig en op tijd op hun bestemming te laten komen. Meer treinen laten rijden, op een veilige manier en met minder hinder, nu en in de toekomst, dat is de missie van Prorail.
Lees verderRestless Development stimuleert jonge mensen om hun rol te pakken in de ontwikkeling van hun land. Dat doen zij door jonge mensen te helpen zich te ontwikkelen tot leiders in het oplossen van uitdagingen in hun thuisland. Restless Development werkt vanuit hubs in tien landen in Afrika, Azië, Groot Brittannië en Amerika. House of Performance heeft samengewerkt met de hub in Uganda. De samenwerking is een project van House of Sharing.
Lees verderBinnen Transavia houden vijf verschillende functies zich met crewgerelateerde administratie bezig. Deze administratieve taken komen voornamelijk voort uit crewverzoeken en hebben impact op de beschikbaarheid van de crew.
Lees verderDCMR is de milieudienst in de regio Rijnmond en Goeree-Overflakkee. In opdracht van lokale en regionale overheden zorgen zij voor een leefbare en veilige regio door het maken van vergunningen en het handhaven van milieuregels.
Lees verderMovir, onderdeel van de NN Group, is een arbeidsongeschiktheidsverzekeraar die zich richt op hoog opgeleide, zakelijke en medische professionals. Sinds 2015 bieden ze ook een AOV voor ondernemers. Zij bieden hun verzekeringen aan via onafhankelijke financieel adviseurs. Daarnaast richt Movir zich op preventie en re-integratie.
Lees verderLiander is een netbeheerder. Zij leggen kabels en leidingen aan en beheren het energienetwerk van zes verschillende regio’s in Nederland. Hiermee maken ze het mogelijk dat inmiddels 3.000.000 mensen en bedrijven gas en stroom krijgen.
Lees verderPrisma helpt Amsterdammers met een verstandelijke beperking om mee te doen in de samenleving. Mooi werk, waarvan het effect echter lastig meetbaar is. Hoe ontdek je dan of je de juiste dingen doet? Het AVRI-model helpt om een antwoord te vinden op deze vraag. Met als resultaat dat de vrijwilligersorganisatie groeit in professionaliteit en zelfvertrouwen. En in impact.
Lees verderBinthout redt Nederlandse bomen van de versnipperaar en maakt prachtige designproducten van het hout. Handgemaakt en geproduceerd in Nederland, omdat iedereen een kans verdient op de arbeidsmarkt. Binthout is een groeiend bedrijf dat haar koers voor de toekomst wil bestendigen.
Lees verderRabobank stelt zich als doel om de komende vijf jaar 1.000.000 Nederlandse huishoudens te helpen bij het leiden van een financieel gezond leven, nu en later. Uit een analyse van Rabobank zelf, blijkt dat haar adviseurs hiervoor kansen laten liggen in hun gesprekken. Rabobank wil daarom dat zij over relevante en actuele kennis en vaardigheden beschikken, zodat zij hun klanten op dit thema goed kunnen bedienen.
Lees verderDNK is een ‘verandertraject’. Het doel is dat de deelnemers aan DNK zo veranderen, dat het ze lukt om een stabiele plek in de samenleving te veroveren.
Lees verderEen pensioenuitvoerder wil de juiste dingen goed doen door de samenwerking te verbeteren en de compliance functie te implementeren.
Lees verderBovemij helpt ondernemers in de mobiliteitsbranche succesvol ondernemen door het netwerk van mobiliteitsbedrijven en haar klanten (digitaal) te verbinden. Zij biedenalles onder één dak: verzekeringen, financieringen, rechtshulp en data.
Lees verderSinds 2005 biedt Stichting Care for Cancer integrale ondersteuning aan mensen die met kanker zijn geconfronteerd. Dit doen zij, geheel belangeloos, met behulp van een netwerk van ruim 60 gespecialiseerde oncologieverpleegkundigen.
Lees verderPresteren vraagt in deze tijd niet alleen om het behalen van targets, maar ook over de vraag op welke manier je de targets wilt halen. Harde doelen dienen getoetst worden aan de kernwaarden en de missie van een bedrijf.
Lees verderYmere, een woningbouwcorporatie uit de Randstad, heeft een Agile werkwijze. Een aantal jaar geleden is deze agile werkwijze binnen de organisatie geïntroduceerd, waardoor zij flexibeler, wendbaarder en met name klantgerichter zijn gaan werken. Eén van de afdelingen binnen de organisatie is echter niet meegenomen in deze verandering, waardoor het verbeterproces stagneert. Tijd voor een andere aanpak.
Lees verderHoe zorg je als multinational dat er, met internationale spreiding, meer synergie ontstaat tussen landen en medewerkers in hun sales- en marketing -aanpak?
Lees verderEen internationale producent van grondstoffen voor ambachtelijke bakkers, levert in meer dan 100 landen. Deze producent heeft de ambitie om, naast het leveren van hoogwaardige grondstoffen, nóg meer waarde voor hun klanten toe te voegen.
Lees verderDatagedreven processen verbeteren? Process mining laat alle manieren zien waarop klantvragen door je organisatie vloeien. En waar het stokt.
Lees verderLeren en ontwikkelen in de praktijk? De teameffectiviteit vergroten? En dat op een laagdrempelige en effectieve manier? Dat doe je met de Performance Cup: een gamification oplossing om continu de prestaties van teams te verbeteren.
Lees verderBij een machinefabrikant in de agrarische sector staat de klanttevredenheid onder druk door bijvoorbeeld te late en/of verkeerde leveringen. Zij wil haar klantgerichtheid verder verbeteren om daarmee de concurrentiepositie te verstevigen.
Lees verderHoe een bank in een jaar de grootste werd in een nichemarkt. Een bedrijf in het bankwezen heeft de ambitie om marktleider te worden in een nichemarkt. Dat betekent een drastische vergroting van haar acquisitiekracht en een omgeving van blijven verbeteren. AQUISITIEKRACHT A LA CARTE
Lees verderVan visie naar resultaat. Van achteraf verantwoorden naar vooraf sturen.
Lees verderKlanten sneller helpen. Dat bereik je niet alleen door efficiënter (samen) te werken, maar vooral door een cultuur neer te zetten waarbij ingezet is op continu verbeteren.
Lees verderOnder de naam ‘De Expeditie’ zijn initiatieven gestart om de prestaties op de werkvloer radicaal te verbeteren. House of Performance zorgde ervoor dat de ‘De Expeditie’ ook daadwerkelijk land in zicht kreeg.
Lees verderAan het einde van het jaar ontvangt u weer uw jaarnota gas en elektra. Circa 17 % van uw totaal factuur zijn netbeheer kosten. Kan dat niet omlaag? De productiviteit van de Netbeheerder is radicaal verbeterd. Gevolg: Netbeheerder verbetert haar ‘concurrentiepositie’.
Lees verderMonteurs grijpen vaak mis als een trein gerepareerd moet worden. Dat is niet alleen heel irritant voor de monteurs, het kost ook geld. Tijd om met een nieuwe blik naar het proces te kijken.
Lees verderJe gelooft dat je, om de concurrentie voor te blijven, continu moet verbeteren. Maar ja, hoe realiseer je een cultuur waarbinnen innoveren op ieder niveau als vanzelfsprekend gebeurt?
Lees verderDe Goudse Verzekeringen biedt moeilijke tijden het hoofd door op een slimme manier de klantbediening (+22%) en productiviteit (+23%) op de werkvloer radicaal te verbeteren.
Lees verderHoge werkvoorraden en vervuilde bestanden op de administratieve afdelingen belemmeren de belastingdienst slim en effectief te werken. Ambitie: minder tijd voor administratieve taken, meer tijd voor controle.
Lees verderDe effectiviteit en efficiëncy op de werkvloer van de verkooporganisatie radicaal verbeteren. Deze uitdaging ging House of Performance samen met de bank aan.
Lees verderErgens in een nederlandse stad valt de openbare verlichting uit. In veel gevallen heeft het netwerkbedrijf minstens 10 dagen nodig om de storing te verhelpen. Dat kan sneller.
Lees verderDe afgelopen jaren zag Bruna het retaillandschap radicaal veranderen. De retailer wilde daarom inzetten op het vergroten van de klantbeleving om zo de prestaties van de individuele franchiseondernemers te verbeteren. Daartoe ontwikkelden wij voor hen een Performance Game: een maatwerk gamification oplossing om gewenst gedrag te stimuleren en prestaties te verbeteren.
Lees verderDe bodemdesk van Liander kent een hoge voorraad aanvragen voor bodemverslagen en lange doorlooptijden. Hoe kregen zij inzicht in de oorzaak?
Lees verderDe doorlooptijd om zorgaanbieders uit te betalen is verkort met 80%. Geen verrassing dat ook de medewerkerstevredenheid drastisch is gestegen.
Lees verder