De bodemdesk van Liander kent een hoge voorraad aanvragen voor bodemverslagen en lange doorlooptijden. Hoe kregen zij inzicht in de oorzaak?
Liander is netbeheerder. Netbeheerders leggen kabels en leidingen aan en beheren het energienetwerk in uw regio. De bodemdesk binnen Liander levert bodemverslagen aan haar interne klant bij Liander zodat zij met de juiste veiligheidsmaatregelen in de bodem graven. De bodemdesk kent een hoge voorraad aanvragen voor bodemverslagen en lange doorlooptijden.
Help ons inzicht te krijgen in de oorzaak van de hoge stapel bodemverslagen en de interne klantwens t.a.v. doorlooptijden voor bodemverslagen. Richt operationele sturing in, en inventariseer 5 verbeterpunten met oplossingen die significant bijdragen aan de productiviteit.
Analyse van hoge werkvoorraden door persoonlijke gesprekken te voeren met teamleiders, medewerkers én klanten. Door deze gesprekken te voeren kon iedereen bijdragen en was het begrip voor het plan van aanpak vervolgens groter.
We zijn als bodemdesk meer in control. We kunnen het werk dat op ons af komt voorspellen, we weten wat de klant van ons verlangt en sturen op basis van deze klantwens. De implementatie van verbeterideeën heeft ertoe geleidt dat de doorlooptijd weer op norm is, de voorraad is gedaald en de kwaliteit van ons werk veel beter in beeld. Met als resultaat een meer tevreden klant. Twan Gores, Teamleider bodemdesk Liander