Bovemij: van strategie naar executie

Bovemij helpt ondernemers in de mobiliteitsbranche succesvol ondernemen door het netwerk van mobiliteitsbedrijven en haar klanten (digitaal) te verbinden. Zij biedenalles onder één dak: verzekeringen, financieringen, rechtshulp en data.

De klantvraag

Bovemij Verzekeringsgroep is in beweging om in te kunnen spelen op veranderingen in de verzekeringsmarkt en heeft een strategisch plan opgesteld met de visie om de organisatie te veranderen van een productstructuur naar een meer klantproces georiënteerde structuur; de totaalklant benadering.​

Opdracht aan House of Performance

Bovemij Verzekeringsgroep is in beweging om in te kunnen spelen op veranderingen in de verzekeringsmarkt en heeft een strategisch plan opgesteld met de visie om de organisatie te veranderen van een productstructuur naar een meer klantproces georiënteerde structuur; de totaalklant benadering.​

Onze aanpak

Samen met het projectteam (bestaande uit medewerkers en leidinggevenden) hebben we gewerkt aan het gezamenlijke beeld van GZ, de criteria en uitgangspunten van GZ, de processen, de productportfolio en het bedieningsconcept door:

  1. Bepalen klantsegmentatie
  2. Bepalen profiel key accountmanagers
  3. Creëren gezamenlijk beeld
  4. Inrichting nieuw proces totaal klantbenadering

Resultaten

Succesvolle en eenduidige inrichting van de afdeling GZ uitgaande van de ‘Wij-gedachte’. Omzet met 9 % gestegen en klanttevredenheid verbeterd.

 

Klanttevredenheid

Omzet & kosten

Wouter

HofP heeft door gedegen onderzoek, coaching on the spot, maatwerk advies en begeleiding voor het management een succesvolle inrichting van de afdeling Groot Zakelijk gerealiseerd. Mede hierdoor is de nieuwe organisatie zo scherp als een mes, goed geïnstrueerd en als echt team bezig de toekomst dichterbij te halen.”​ Wouter van Kesteren​ Adjunct-directeur Bovemij Groot Zakelijk​