Case: Aquon – Continu verbeteren

AQUON wilde haar medewerkerstevredenheid, klanttevredenheid en efficiency verbeteren. Daarom startte zij het @[email protected] programma. Een programma waarbij op basis van de Lean filosofie de processen continu worden verbeterd.

Klantvraag

We willen een team van ambassadeurs opleiden dat zelfstandig in staat is om over een periode van drie jaar significante verbeteringen te realiseren.

Opdracht aan House of Performance

Help ons om op een gestandaardiseerde en herkenbare wijze het proces van continu verbeteren op gang te brengen, zodat AQUON daarna op eigen kracht verder kan met het continu verbeteren van haar processen.

Onze aanpak

'Voordoen, samen doen en zelf doen’ is ons uitgangspunt.​

Door aandacht te besteden aan procesoptimalisatie, het meten van successen, gedrag en leiderschap, leiden we de ambassadeurs op om zelfstandig verbeterprocessen te begeleiden.​ Onder andere door:

  • Geschikte verbetertrajecten (showcases) te identificeren én samen uit te voeren;
  • Kennisshots en workshops te organiseren om op dat moment relevante kennis op te doen;
  • Een aanvullende Lean Green Belt opleiding te faciliteren om de groep ambassadeurs uit te breiden.

Resultaten

Bewerkingstijd chemische analyse

Benodigde ruimte magazijn

Doorlooptijd ATB WABO

Robert jan van hoogstraten

“Volgens de methode ‘voordoen, samendoen en zelf doen’ heeft AQUON in korte tijd een verandering doorgemaakt. Resultaat is een betere dienstverlening en hogere werktevredenheid. Bovendien hebben we boven verwachting veel mensen meegekregen!”​ - Robert Jan van Hoogstraten, COO AQUON