Het Daklozenloket biedt hulp voor dak- of thuislozen en door deze hoge urgentie is de werkdruk bij het team hoog. De wens was om een nieuw dienstverleningsconcept neer te zetten op een nieuwe locatie (gedreven vanuit hospitality) en daarbij de kwaliteit van dienstverlening te vergroten en het werkplezier met bijbehorende werkomstandigheden van medewerkers verbeteren. Het is belangrijk dat deze verbeteringen duurzaam zijn en leiden tot een blijvende verandering.
'Ons team is nu in staat om verbeteringen door te voeren op basis van inzichten door data. Er is sprake van gezamenlijke verantwoordelijkheid in de teams en daardoor worden resultaten geboekt' Aldus Wies van den Berg, manager Expertisecentrum Daklozenloket OCW
House Of Performance werkt volgens het principe voordoen, meedoen en zelf (laten) doen. Nadat de basis gelegd is om continu te verbeteren om een duurzaam resultaat te behalen ligt de focus op het realiseren van de verbeteringen op basis van feiten en cijfers. Met als doel het vanaf de basis opbouwen van de dienstverlening en het verbeteren van het werkplezier van medewerkers. Het is belangrijk dat deze verbeteringen duurzaam zijn en leiden tot een blijvende verandering. De uitdaging richtte zich op:
De focus in onze aanpak ligt op meedoen en zelf laten. Hierbij richtte we ons op de volgende deliverables:
Quote Mariëlle
Verbeterde dienstverlening:
Verbetering van medewerker tevredenheid (MTV):
Impact van continu verbeteren op medewerkers: