Gamification

Op een duurzame manier gewenst gedrag stimuleren en prestaties op de werkvloer verbeteren

Neem contact op

Wat is gamification?

Gamification is een schaalbare oplossing om prestaties te verbeteren

Gamification is een schaalbare oplossing om op een duurzame manier gewenst gedrag te stimuleren en prestaties op de werkvloer te verbeteren. Hierbij combineren we innovatieve technologie, spelelementen en de theorie van verandermanagement.

Wanneer gamification inzetten?

Wij bouwen diverse gamification maatwerk oplossingen voor onze klanten. Hiermee behalen zij doelstellingen zoals:

  1. Het motiveren van teams
  2. Het verhogen van de omzet
  3. Het stimuleren van kennisdeling
  4. Het verbeteren van de klanttevredenheid

Leren in de praktijk met gamification

Het realiseren van duurzame gedragsverandering gaat niet vanzelf. Dat vraagt om veel oefening en herhaling in de praktijk. De theorie van Charles Jennings stelt namelijk dat we 70% leren door praktijkervaringen, 20% van anderen en slechts 10% door formeel onderwijs.  Onze gamification oplossingen bieden daarom een gebalanceerde leerervaring die bijdraagt aan een omgeving waarin continu verbeteren centraal staat.

Ontdek hier meer over onze visie op gamification

12/11/2021

House of Performance op BNR over gamification en duurzaamheid

Terwijl wereldleiders op de klimaattop in Glasgow samenkomen om verdergaande klimaatdoelen af te spreken, lijken ook Nederlandse werkgevers steeds mee...
Lees verder
14/07/2020

COVID-19, de grootste change pilot ooit

Heb jij ‘m al gekregen? Zo’n mail vol do’s, don’ts en anderhalvemeterregels? Noodzakelijk, maar je krijgt er niet bepaald energie van. En hela...
Lees verder
26/03/2020

Effectief online samenwerken met jouw team

House of Performance start-up The Cue, gespecialiseerd in het verhogen van Office 365 adoptie met gamification, heeft nu een game ontwikkeld waarmee j...
Lees verder

De intrinsieke motivatie stimuleren met gamification

Hoe zorg je dat iemand intrinsiek gemotiveerd raakt om nieuw gedrag aan te leren? En tijdens dit proces betrokken blijft? Onze gamification oplossingen bevatten altijd drie elementen die hier voor zorgen: autonomie, meesterschap en zingeving. Daarnaast dragen ook een duidelijk doel en realtime feedback hier aan bij. Meer weten over de theorie achter gamification? Download hieronder onze whitepaper.

Gamification cases

Bij deze organisaties hebben wij gamification succesvol toegepast

Case

Case: APG – Minder vergaderen met minder mensen in minder tijd

...

Lees verder

Case

Case: The Cue partner van Microsoft – Businessproductiviteit vergroten met gamification

Microsoft Office 365 heeft een stijgend marktaandeel en is veruit de populairste aanbieder van zakelijke software ‘in the cloud’. Niet zo vreem...

Lees verder

Case

Case: Rabobank – Financieel gezond leven klant centraal met gamification

Rabobank stelt zich als doel om de komende vijf jaar 1.000.000 Nederlandse huishoudens te helpen bij het leiden van een financieel gezond leven, nu...

Lees verder

Case

Case: Producent bakkerijgrondstoffen – Met gamification de prestaties van bakkerijen verbeteren

Een internationale producent van grondstoffen voor ambachtelijke bakkers, levert in meer dan 100 landen. Deze producent heeft de ambitie om, naast...

Lees verder