Het zijn er 10, maar geen geboden.

17/05/2019

Onze kernwaarden geven richting aan alles wat we bij House of Performance doen; of dat nou bij klanten op de werkvloer is, of binnen onze eigen organisatie.  

Naast deze kernwaarden werken we bovendien met een aantal principes. Deze vertalen onze kernwaarden naar houding en gedrag. Hoe willen we nu concreet met elkaar en onze klanten omgaan? Het zijn er wel 10, maar het zijn uitdrukkelijk geen geboden. Ze bieden veel meer een kader of richtlijn en ze houden ons steeds scherp en bij de les. 

  1. Maximale verantwoordelijkheid, minimale controle
    Werk je bij House of Performance, dan hoef je nooit toestemming te vragen. We geven je alle vrijheid om je eigen keuzes te maken, uiteraard met onze kernwaarden in je achterhoofd. Door zelf je keuzes maken, te handelen en hier je lering uit trekken, leer je veel beter en sneller dan door bij de hand genomen te worden. Zo werken we met elkaar, maar ook met onze klanten. Ieder mens heeft zelf de controle over het gaspedaal van zijn ontwikkeling.
  2. Continu verbeteren door continu leren
    Wij kunnen alleen anderen laten excelleren, door ook zelf voor niet minder dan het beste te gaan. We zijn altijd hongerig naar nieuwe kennis en inzichten. Daarvoor maken we gebruik van de beste bronnen en raadplegen alleen de grootste experts. De kennis die we opdoen delen we ook altijd. Intern, maar ook met onze klanten. En we passen alles onmiddellijk in ons werk toe.
  3. Ons kantoor is een almende
    Ons kantoor in hartje Utrecht is een plek waar je thuiskomt. Met adviseurs die een groot deel van de week op pad zijn is dit voor ons een absolute must. Op vrijdagen is over het algemeen iederen op kantoor en dus vinden we het belangrijk dat het als thuiskomen voelt. Dat het een plek is waar je je prettig voelt, waar je kunt leren en waar we met elkaar kunnen delen en reflecteren. Een plek waar we lol hebben en genieten van ons werk, elkaar en het leven
  4. Programma boven team boven individu
    Ieder individu is van onschatbare waarde binnen House of Performance. Iedereen levert zijn eigen bijdrage aan de teamdoelstellingen en aan ons gezamenlijk hoger doel. En uiteindelijk is het dat laatste, dat altijd leidend is; dat verbindt en ons richting geeft. Dat betekent soms individueel net even een tandje bij zetten, of een stapje opzij doen, om op een ander moment zelf te kunnen schitteren. 
  5. Wij gebruiken de dialoog
    House of Performance adviseert vaak op complexe verandervraagstukken. Vraagstukken die soms gepaard gaan met onzekerheid en moeilijke beslissingen. Oprecht contact en echte verbinding met de ander zijn dus essentieel. We komen als adviseur echt naast onze klanten staan en zijn dus enorm betrokken. Door het gesprek aan te gaan, ons te verwonderen, niet te (ver)oordelen, weten we precies wat er speelt en wat er nodig is voor een volgende stap.
  6. Face the brutal facts
    Feiten zijn voor ons altijd leidend. In ons onderzoek analyseren we altijd grondig en toetsen onze hypothesen uitvoerig. Als de feiten kloppen, presenteren we die aan de klant. Met respect voor de persoon, ook als dit confronterend kan zijn.
  7. Alles wat we doen en maken is groots
    Het is altijd onze missie om de verwachtingen te overtreffen, waar het ook om gaat. Dan kan het gaan over de inhoud, maar ook over de houding waarmee je ergens binnen stapt. We gaan nergens weg zonder dat de situatie beter is dan voorheen. Luisteren en doorvragen gaan altijd boven verkopen.
  8. Feedback on the run is better than none or how it is done
    We gebruiken feedback om te leren en te groeien. Feedback vraagt kwetsbaarheid en zelfreflectie. Zorg als feedbackgever voor veiligheid. Als ontvanger neem je de feedback mee en zie je deze als een kans voor groei.
  9. We halen resultaat door kunde en ervaring te verbinden met de klant
    Hoe goed onze kennis en hoe groot onze ervaring ook is, uiteindelijk gaat het erom of wij ze weten te vertalen naar de vraag van de klant. Zij moeten geholpen zijn. Wij komen dan ook nooit binnen met het idee dat wij weten hoe het zit. Het gaat namelijk niet om gelijk hebben, het gaat om gedaan krijgen.
  10. Champagnemomenten: successen vieren
    Hoe kritisch we ook zijn (want het kan tijd beter), we weten ook altijd precies wanneer de champagne op tafel mag. Want samen successen vieren – zakelijke of persoonlijke – is ongelofelijk belangrijk. Het verbindt ons, en houdt ons op koers.  

Deze principes hangen bij ons aan de muur maar belangrijker is, ze zitten ons echt in het bloed en je ziet ze terug in het mooie werk dat we voor onze klanten mogen doen. We zijn beretrots op de cultuur die we met elkaar gecreëerd hebben. Een cultuur die klaar is voor nog meer groei de komende jaren.      

Spreken deze principes je aan en ben je benieuwd naar jouw mogelijkheden binnen House of Performance? Dan leren we je graag kennen! Ga nu naar www.werkenbijhofp.nl voor meer informatie en de openstaande vacatures. 

Het kan beter

Wat kan er volgens jou beter? We vernemen het graag van je!

reCAPTCHA is required.
kitty

Over de auteur

Net als bij mijn passie fotograferen gaat het geloof ik bij marketing & communicatie om de essentie van iets of iemand vast te leggen en te zoeken naar verrassende perspectieven om deze weer te geven. Van storycatching naar storytelling. Omdat echte verhalen verbinden.

Naar Kitty Ockhuijsen
Geef een reactie hier...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *