Programma Intern Advies Event 2018

01/10/2018

Het Intern Advies Event 2018 heeft dit jaar de vorm van een festival dat in het teken staat van ‘De klant’. Tijdens het klantfestival kun jij als bezoeker diverse shows bijwonen. Alle voorstellingen hebben gemeen dat ze je meenemen langs de thema’s waar jouw klanten momenteel wakker van liggen.

Klantfestival: de ‘shows’

Aangekomen op het festivalterrein ga je naar de shows met jouw voorkeur.  De vier hoofdshows duren ieder een uur.  Binnen de beschikbare tijd kun je als bezoeker aan twee shows deelnemen. Daarnaast zijn op meerdere plekken van het festivalterrein activiteiten en inloopsessies te vinden die in het teken staan van ‘De klant’.

Hieronder lees je meer over de inhoud van de vier hoofdshows:

Show: Think Big (Data), start small (Data)

Dankzij de exponentiële groei van kennis, mogelijkheden en volume van Big Data, kunnen organisaties steeds meer waarde creëeren voor haar klanten. In de praktijk blijkt dit vaak geen eenvoudige opgave.

Wat betekent Big Data eigenlijk voor jouw interne klant en de organisatie als geheel? Bedoelen we niet Small Data? Welke technieken wil je gebruiken? Welk probleem wil je oplossen? Hoe zorg je ervoor dat innovaties ook werkelijk gebruikt worden?

Jos neemt je mee in een aantal cases waarbij organisaties die met bovenstaande vragen worstelen op weg zijn geholpen met de implementatie van Datadriven change. Concrete voorbeelden van Textmining, Predictive modelling en Automation van administratieve processen passeren de reveu. Over hoe klein beginnen tot grote veranderingen heeft geleid.

Showmaster: Jos Kuiper

Show: Jongleren met ethiek en presteren

Dienstverlening die als excellent wordt ervaren vraagt niet alleen om lage kosten of snelle doorlooptijden, maar ook om een manier van dienstverlening die past bij de identiteit van de organisatie en die sensitief is op maatschappelijke waarden. De risico’s van onbalans op deze assen kan leiden tot ontwikkelingen zoals wij recent bij ING hebben gezien, topsalarissen verhogen en als resultaat de maatschappelijk hoon over je heen krijgen.

Maar hoe verbeter je continu op beide bedoelde assen? Of kan dat helemaal niet? In deze show deelt Sjoerd, promovendus in business ethiek, zijn visie en voorbeelden uit de praktijk.

Showmaster: Sjoerd Hogenbirk

Show: De we-moeten-denken-vanuit-klantperspectief-show

Je komt naar het House of Performance Intern Advies Event, en je kijkt er nu al naar uit om met advies-peers in dialoog te gaan. Eindelijk like-minded mensen die dezelfde taal spreken. Op LinkedIn zie je jezelf het zoveelste tegeltje ‘liken’ met een Lean quote als “Ga langzaam om snel te gaan”. Van de week knikte je wijselijk met je collega mee toen die in een overleg vroeg ”is dit eigenlijk wel schaalbaar?”. Je spreekt deze kantoortaal zo gladjes als Trump op Twitter.

Om je skills naar een hoger plan te tillen kom je naar ‘het Klantfestival’ en specifiek deze show, waar we alle jargon rond de klantreis, of “customer journey” de revue laten passeren. We gaan samen op reis om lading te geven aan onderstaande thema’s, met niet teveel theorie, maar met concrete voorbeelden en cases. We werken toe naar gedeeld begrip van het nieuwste jargon rond customer journeys en de vertalingen hiervan voor jouw interne klant.

  • Processen vs klantreis
  • Bruinpapiersessies vs process mining
  • Klantinterviews vs data mining
  • Grondoorzaak voorkomen vs predictive analytics

Showmaster: Mike Bakker

Show: De vergeten staven- en hoe ze hun klant-mojo weer terugvinden.

Je zou het bijna vergeten, maar ze zijn er nog: de goeie ouwe stafafdelingen. Al worden ze helemaal ge-agiled en ge-shared-servicecentred in de doorgekantelde integrale lijnorganisatie. Zonder gekkigheid: “Steeds vaker zien we dat ook binnen de staven of op afdelingen met professionals behoefte is aan de eigenschappen en werkwijzen van continu verbeteren. Net als in operationele teams is het nodig en motiverend om effectiever en efficiënter werken. Meer impact maken met minder inzet en elke dag je dienstverlening te verbeteren.”

Maar hoe dan? In dit korte optreden delen wij met jou hoe we eigenwijze professionals weer helemaal laten focussen op hun klant.

Showmaster: Remco Wieland

Heb je je nog niet aangemeld voor het Intern Advies Event van 8 november 2018?

Doe dat dan nu hier!

 

Het kan beter

Wat kan er volgens jou beter? We vernemen het graag van je!

reCAPTCHA is required.
lauraw

Over de auteur

Samen met de klant duurzame verbeteringen realiseren, waarin zowel de individu als de organisatie groeit, geeft mij energie.

Naar Laura Weenink
Geef een reactie hier...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *