Vrijdagbuzz. Als iedereen weer thuis is.

09/04/2019
4.6 (92.5%) 8 votes

Werken voor een adviesbureau betekent veel onderweg zijn. Onze adviseurs reizen het hele land door – en soms ook daarbuiten – om bij onze klanten op de werkvloer onder andere processen te verbeteren, management te coachen en teams te optimaliseren.

Maar hoe druk ze ook zijn, hoe ver ze ook van ons kantoor in hartje Utrecht vandaan zitten, op vrijdag komt iedereen weer even terug naar onze Almende, zoals we ons kantoor liefdevol noemen.

Op vrijdag is het namelijk borreltijd. Dat is op zich natuurlijk niet uniek. Veel bedrijven sluiten zo de week met elkaar af.

Toch doen we het bij House of Performance (HofP) net even anders. Onze borrel is echt een begrip onder de HoPpers en zo waardevol dat iedereen er tijd voor maakt.

Borrelpraat

Het is namelijk onze Borrelpraat, die de vrijmibo zo uniek maakt. Niet voor niets schrijven we het hier met een hoofdletter, want hiermee bedoelen we meer dan alleen gezellig bijpraten. Borrelpraat is onze wekelijkse check-in met het hele team. Een soort meeting – onder het genot van – waarin we in een relaxte setting serieus kijken naar hoe het met HofP en alle collega’s gaat. En iedereen die iets wil delen, mag dat doen.

Dat delen doen we aan de hand van 5 topics: mensen, kennis, sales, mooie momenten en fuck-ups.

Ja, dat laatste lees je goed.

Groei zit ons namelijk in het bloed, en wij weten als geen ander dat fouten maken daar onlosmakelijk mee verbonden is. Sterker nog; het is waarschijnlijk de belangrijkste voorwaarde voor echte ontwikkeling. Vraag een willekeurige HoPper naar een van zijn of haar grootste leermomenten en de kans is groot dat er zo’n fuck-up volgt.

Afgelopen vrijdag stonden we bijvoorbeeld even stil bij onze keuken. Een klant was te gast bij ons en schuift aan bij de lunch. Dat gebeurt regelmatig; aan de keukentafel, net als thuis. Niets aan de hand zou je zeggen. Echter bij het openen van verpakkingen van zowel vleeswaren, kaas als ander broodbeleg bleek dat het principe “first in-first out” even wat minder gehanteerd werd. Wij zetten onze gasten dus lunch ‘over de datum’ voor. Niet de indruk die je wilt achterlaten. Door onze fuck-ups te delen hebben we aandacht voor onze leermomenten, wat ons helpt om herhaling te voorkomen.

Iedereen krijgt dus de kans om zo’n leermoment te delen, tijdens onze wekelijkse borrel; van onze office managers tot onze senior partners. We merken dat het enorm oplucht om te kunnen praten over je uitdagingen. Het brengt ons dichterbij elkaar en maakt ons bovendien beter in wat we doen, omdat we erkennen dat het ook wel eens moeilijk is, of gewoon niet lukt. Weten dat fouten maken mag, en misschien zelfs moet, maakt je moediger en initiatiefrijker.

En natuurlijk, high-fiven is ook leuk! Wij zijn dan ook de eerste om een fles champagne open te trekken en het uitgebreid te vieren als we successen boeken. Maar als de glazen leeg zijn en de taart achter de kiezen is, gaan we ook snel weer over tot de orde van de dag.

Want hoe groot een succes ook is; het kan altijd weer beter. En dat drijft ons.

Zie je jezelf wel staan bij onze borrel? Dan leren we je graag kennen. Ga nu naar www.werkenbijhofp.nl voor meer informatie en de openstaande vacatures.

Het kan beter

Wat kan er volgens jou beter? We vernemen het graag van je!

reCAPTCHA is required.
kitty

Over de auteur

Net als bij mijn passie fotograferen gaat het geloof ik bij marketing & communicatie om de essentie van iets of iemand vast te leggen en te zoeken naar verrassende perspectieven om deze weer te geven. Van storycatching naar storytelling. Omdat echte verhalen verbinden.

Naar Kitty Ockhuijsen
Geef een reactie hier...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *