Ze staan echt continu AAN hier

04/11/2019

Dynamisch, energiek, temperamentvol en ambitieus. Allemaal omschrijvingen die we voorbij horen komen als we het over ‘intensiteit’ hebben, één van onze drie House of Performance kernwaarden.
Onze kernwaarden zijn voor ons veel meer dan een paar mooie, grote woorden. Ze vormen ons kompas en ze spelen een belangrijke rol in ons dagelijkse werk. Of we nu een beslissing moeten nemen voor ons eigen team, of met een klant in een spannend verandertraject zitten.

Als organisatie omschrijven we intensiteit als volgt:

“We leven en werken intens met de inzet van energie, enthousiasme en discipline. Duurzame resultaten halen door mensen te laten excelleren is onze passie. We genieten van deze reis en zijn bereid extra stappen te zetten of af en toe van het pad af te wijken.”

Persoonlijke beleving

Ondanks deze omschrijving die staat als een huis, blijven we nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar hoe onze kernwaarden écht beleefd worden door onze mensen. Welke woorden kiezen ze en welke voorbeelden blijven ze bij? Want onze kernwaarden leven. Ze worden niet alleen op organisatieniveau, maar juist ook heel persoonlijk ingevuld door onze collega’s.

Eerder dit jaar startten we ons onderzoek naar die persoonlijke beleving.  Wat hebben onze HoPpers te vertellen over hun ervaringen? Dat leverde toen al mooie, persoonlijke verhalen op over onze kernwaarde ‘reciprociteit’.

In deze blog onderzoeken we de waarde ‘intensiteit’.  We vroegen drie kersverse HofP collega’s naar hun eerste indrukken en ervaringen. En als we zeggen vers, dan bedoelen we ook echt vers. Zij startten in september 2019 en konden meteen mooi aanhaken bij onze jaarlijkse kennisweek. Over intens gesproken.

Loudi Rosman

Na de eerste paar weken bij HofP weet ik een ding zeker: de mensen hier “staan aan”. Dat merk je aan alles. Aan de scherpe vragen die tijdens meetings worden gesteld en aan de nieuwsgierigheid naar nieuwe mensen en hun achtergronden. Ik krijg bijvoorbeeld regelmatig de vraag tijdens een kop koffie “wat kan er beter?” Geen koetjes en kalfjes, maar meteen de diepte in. Voor mij is dat intensiteit. Vol aandacht, nieuwsgierigheid en energie in het leven staan. De kennisweek afgelopen maand vond ik een perfect voorbeeld hiervan. Op een externe locatie waren we een week lang 100% gefocust op verbetering en ontwikkeling. Van ‘s ochtends vroeg tot het avondeten en daarna weer vrolijk verder. Op die manier hebben we niet alleen mooie stappen gezet, maar elkaar vooral goed leren kennen.

Riet Smits

Mijn eerste gedachte bij intensiteit was: er vol voor gaan. Toch zette het me ook aan het denken. Ergens vol voor gaan kan immers ook betekenen dat je niet van stoppen weet. Dat je je niet in de weg laat zitten door anderen. Het had voor mij ook die laatste, fellere bijsmaak. Gelukkig heb ik het op die laatste manier nooit ervaren in mijn eerste weken bij HofP. Ik heb in de samenwerking met mijn collega’s mogen ervaren dat iedereen er weliswaar vol voor gaat, maar ook altijd oog houdt voor de inbreng van de ander. Kwaliteit en resultaat staan altijd voorop. Dat merkte ik direct bij het opstellen van mijn eerste offerte. Doordat iedereen vanuit zijn eigen talenten en vaardigheden en bijdrage leverde, was het resultaat veel beter dan verwacht. Dat betekent voor mij dan ook intensiteit: de intense combinatie van inzet, energie, enthousiasme en discipline om je eigen kunnen en de verwachting van de klant te overtreffen.

Lianne Swenne

De eerste week gingen wij meteen op kennisweek. Dat was op zichzelf al vrij intens. Net begonnen bij een nieuwe baan en hup, meteen mee op reis met 50 consultants die continu “aan” staan om samen nieuwe kennis te vergaren. Waar ik voor mijn gevoel al een goed beeld had van de kernwaarden  reciprociteit en authenticiteit, snapte ik de waarde “intens” eigenlijk niet echt. Maar sinds de kennisweek is me dat veel duidelijker geworden. HoPpers zijn inderdaad  “intens”. We hebben intens veel passie voor ons vak, zijn sociaal en kunnen als geen ander verbinden. Kortom, het energieniveau van de gemiddelde HoPper is hoog. Dat zorgt voor weinig rust, het vraagt veel van je, maar het is tegelijkertijd een geweldig avontuur.

Denk jij dat je onze intensiteit wel aan kunt? Klinkt dat avontuur je als muziek in de oren? En ben je toe aan de volgende stap in je carrière? Dan leren we je graag kennen! Kijk voor alle openstaande vacatures en de eerstvolgende datum van ons HofP kennismakingsevent op www.werkenbijhofp.nl 

 

Het kan beter

Wat kan er volgens jou beter? We vernemen het graag van je!

reCAPTCHA is required.
kitty

Over de auteur

Net als bij mijn passie fotograferen gaat het geloof ik bij marketing & communicatie om de essentie van iets of iemand vast te leggen en te zoeken naar verrassende perspectieven om deze weer te geven. Van storycatching naar storytelling. Omdat echte verhalen verbinden.

Naar Kitty Ockhuijsen
Geef een reactie hier...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *