De 3 pilaren van de Open Innovation Lab methodiek
De Open Innovation Lab methodiek bestaat uit drie pilaren van innovatie: een ondernemende mindset, een gebalanceerd ecosysteem van partners en een naadloze strategie-executie van innovaties.
-
Ontwikkel een mindset van ondernemerschap
- Hoe functioneert een markt, welke marktbehoefte wordt niet vervuld en hoe ontwrichten we de manier waarop producten, diensten en organisaties deze markt op dit moment bedienen? En, is er voldoende urgentie, lef en draagvlak om te experimenteren met en te investeren in innovaties?
-
Creëer een gebalanceerd ecosysteem van partners
- Wie zijn de innovators en inspirators in jouw organisatie? Welke bedrijven hebben een gedeeld belang? Zijn er kennispartners die je kunt aantrekken? Is jouw innovatie interessant voor investeerders? Met welke overheden en wetgeving heb je te maken?
-
Voer een naadloze strategie-executie uit
- Dit doen we volgens de stappen van de innovationfunnel: ontdekken, experimenteren, een pilot ontwikkelen, uitrollen en op- of juist uitschalen. Hierbij ligt, naast research en development, de focus op new business opportunities. Dus, op basis van welke trends kun je een businessmodel of dienst ontwikkelen om direct waarde toe te voegen en de relevantie van jouw organisatie te vergroten?