Ndugu Coffee is een sociale onderneming met een missie om agribusiness duurzaam te maken voor alle betrokken stakeholders.
Ndugu farmers wilde meer inzichten creëren uit verzamelde data op alle niveaus van de organisatie, om nauwkeuriger en gerichter te kunnen sturen en aanpassen. Daarnaast wilde Ndugu farmers onderzoeken welke producten of diensten ze naast een duurzame koffieketen kunnen uitrollen.
VRAGEN AAN HOUSE OF PERFORMANCE
Voor wat betreft de vraag over sturen, data & dashboarding zijn we gestart met interviews om de specifieke datagerelateerde uitdagingen, wensen en behoeften binnen Ndugu te identificeren. Op basis van de resultaten hebben we voorbeelddashboards gemaakt, op basis waarvan het lokale dashboardingteam eigen dashboards kon bouwen. Door middel van workshops over ‘hoe de datakwaliteit te verbeteren’ en ‘hoe te sturen op basis van data via een prestatiedialoog’ leerden & ontwikkelden we vaardigheden van het lokale team om hun manier van werken sturen te verbeteren. Tijdens het hele proces pasten we het principe “voordoen, meedoen en zelf meedoen” toe.
Voor wat betreft de vraag over business development, creëerden we een toolbox met essentiële elementen in het proces van het identificeren van nieuwe zakelijke kansen. In co-creatie met Ndugu hebben we de toolbox verfijnd om ervoor te zorgen dat deze past binnen de context van Ndugu en dat Ndugu zich op haar gemak voelt bij het gebruik ervan. We versterkten de start van het proces door het organiseren van een kick-start van hun verkenning naar nieuwe kansen.
Plan een belafspraak in om het met te bespreken.