House of Performance viert vijfjarig bestaan interim management netwerk

14/12/2021

Wij vieren dit jaar het vijfjarig bestaan van onze interim management tak. Het netwerk van zelfstandig professionals telt inmiddels zo’n 50 interim managers en is daarmee bijna net zo groot als de adviestak.

Het DNA van House of Performance is key

House of Performance partner en medeoprichter van het netwerk Joost Preyde vertelt: “Vijf jaar geleden vroegen klanten aan ons of we ook HoPpers (red. medewerkers van House of Performance) hebben die verandering van binnenuit kunnen realiseren en ervaring hebben met leidinggeven. Vanuit onze klantgerichtheid en ondernemerschap zijn we dit toen verder gaan onderzoeken.

We hebben toen goed gekeken naar hoe we ons konden onderscheiden ten opzichte van andere bureaus en hoe interim management een aanvulling zou zijn op onze consultancy dienstverlening. Op basis van diverse gesprekken met klanten concludeerden we dat het DNA van House of Performance key is.”

De status quo behouden past niet bij ons

“Dat betekent dat we wilden werken met professionals die een bewezen staat van dienst hebben op het gebied van complexe verander vraagstukken begeleiden. Maar ook de ambitie hebben om impact bij onze klanten te maken. De status quo behouden, op de toko passen, past minder bij ons. Maar als je écht iets wil veranderen in je organisatie, dan moet je ons bellen.

Ook het doorleven van onze kernwaarden – authenticiteit, intensiteit en reciprociteit – was voor ons een harde eis, omdat dit kenmerkend is voor House of Performance en door onze klanten wordt gewaardeerd. Dit is dan ook in sterke mate bepalend of we wel of niet met een interim manager willen samenwerken.”

Een zelfstandig interim manager zoekt verbinding

“Naast vragen die we vanuit de markt kregen, zagen we ook dat het leven van een interim manager soms eenzaam kan zijn. We wilden dus niet uitsluitend vraag en aanbod koppelen, maar juist zorgen voor verbinding tussen de interim managers. Dat is denk ik wat ons netwerk zo uniek maakt”, vertelt Preyde.

“Binnen het netwerk faciliteren we mogelijkheden om die verbinding te realiseren. Zo organiseren we avonden waar kennis centraal staat en netwerkavonden waar het meer draait om ontmoeten. Daarnaast hebben we een buddysysteem, zodat je kunt sparren over je opdracht.”

Onze klanten krijgen niet altijd wat ze vragen, wel wat ze nodig hebben

“Die verbinding is dus echt belangrijk. We geloven dat het een vereiste is voor de groei en stabiliteit van ons netwerk. En daarnaast stelt het ons in staat om de beste match te maken tussen het vraagstuk van de klant en de interim professional. We weten namelijk niet alleen wat onze leden allemaal kúnnen, maar ook wie ze zijn.

We beschikken dan ook niet over een grote kaartenbak met duizend cv’s. En we werken ook niet met een algoritme dat op basis van tags bepaalt welk profiel het beste past. Op die manier krijg je dan misschien wel precies wat je vraagt, maar bij House of Performance kijken we liever naar wat je nodig hebt.”

Community management is een vaardigheid die ik moest ontwikkelen

Op de vraag hoe de toekomst van het netwerk eruitziet, antwoord Preyde met gepaste trots: “Het bouwen aan een netwerk, community management, is écht een vaardigheid die ik moest ontwikkelen. Ik heb geen hiërarchische relatie met de leden, dus onze samenwerking is volledig gebaseerd op onze missie (mensen laten excelleren) en onze kernwaarden (intensiteit, authenticiteit, reciprociteit).

In toenemende mate zien we dat de leden het gaaf vinden om zelf dingen op te pakken en door te ontwikkelen. Zoals salesactiviteiten of een opleidingscurriculum. Dat geeft mij weer energie om samen door te bouwen aan ons interim management netwerk en impact bij onze klanten te blijven maken.”

Heeft jouw organisatie behoefte aan verandercapaciteit? Wil je de gewenste verandering van binnenuit realiseren? Of wil je gewoon meer weten over het netwerk van interim managers van House of Performance? Maak dan nu een afspraak met Joost Preyde of Carien de Vries.

Het kan beter

Wat kan er volgens jou beter? We vernemen het graag van je!

reCAPTCHA is required.
BK-20180727-HOP-0003

Over de auteur

Het ontwikkelen en benutten van het menselijk potentieel binnen organisaties om zo meer werkgeluk én betere prestaties te realiseren, vind ik fascinerend. Gaaf om daar vanuit marketing aan bij te dragen!

Naar Jeremy Husmann
Geef een reactie hier...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.