Reciprociteit: dat mijn gevoel er mag zijn

18/06/2021

Vandaag vindt de zomer-editie van de House of Performance visiedag plaats. Deze keer op locatie bij het mooie spoorwegmuseum in Utrecht. Twee keer per jaar beleven wij een visiedag. Een dag waarop alle medewerkers van HofP (HoPpers) samen zijn en in gesprek gaan over waar we als organisatie voor staan en waar we naartoe willen.

Het zijn namelijk geen loze woorden maar met elkaar geven wij er iedere dag betekenis aan. Ze geven ons richting in alles wat we doen.

Vandaag staan we in het bijzonder stil bij onze kernwaarden: Authenticiteit, Intensiteit en Reciprociteit. Ook in dit Corona jaar hebben we weer veel nieuwe collega’s verwelkomd. En niet alleen daarom ervaren wij het als belangrijk om in gesprek te blijven over onze kernwaarden en 10 principes. Het zijn namelijk geen loze woorden maar met elkaar geven wij er iedere dag betekenis aan. Ze geven ons richting in alles wat we doen.

Voor mij persoonlijk bleek dat vandaag bijvoorbeeld maar weer uit de manier waarop deze dag is georganiseerd. Vanaf het begin van Corona ben ik er bang voor, dat zal ik maar direct toegeven. Omdat ik kwetsbare mensen in mijn omgeving heb en omdat ik bang ben het zelf te krijgen. Aan het advies thuiswerken heb ik dan ook zorgvuldig uitvoering gegeven. En ook nu e.a. weer gaat versoepelen ben ik voorzichtiger dan veel mensen om mij heen. Waar ik ontzettend blij mee ben, is dat ik voor een werkgever werk waar mijn gevoel hierover er ook echt mag zijn. Zo organiseerden mijn collega’s Sydo, Roseline, Ruth en Anouk vandaag een hybride-visiedag. Daardoor was het mogelijk voor mij en meerdere collega’s, die om uiteenlopende redenen er niet live bij konden of wilden zijn, toch deel uit te maken van deze dag. Zelfs bij de borrel;.) Dat noem ik #reciproque.

Dank je wel lieve HoPpers!

Wil jij ook wel voor zo’n fijne werkgever werken? Een werkgever die vorige week erkend werd met een derde plaats in de Best Workplaces lijst van 2021. Bekijk dan ook   www.werkenbijhofp.nl  voor meer informatie en de openstaande vacatures.  

Het kan beter

Wat kan er volgens jou beter? We vernemen het graag van je!

reCAPTCHA is required.
kitty

Over de auteur

Net als bij mijn passie fotograferen gaat het geloof ik bij marketing & communicatie om de essentie van iets of iemand vast te leggen en te zoeken naar verrassende perspectieven om deze weer te geven. Van storycatching naar storytelling. Omdat echte verhalen verbinden.

Naar Kitty Ockhuijsen
Geef een reactie hier...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *